Poletna šola Osnove visokošolske didaktike je namenjena visokošolskim učiteljem in učiteljicam ter sodelavcem in sodelavkam, ki želijo izboljšati kakovost svojega pedagoškega dela. Poglobili bodo razumevanje učinkovitih metod in oblik visokošolskega poučevanja ter se naučili, kako motivirati študente in študentke za aktivno in samostojno učenje. Program vključuje tudi teme, kot so komunikacija s študenti, uporaba aktivnih učnih strategij ter preverjanje in ocenjevanje znanja. Poseben poudarek bo na izvedbi mini učnih nastopov, ki jim bo sledila individualna in skupinska povratna informacija, z namenom kakovostnega poučevanja. Poletna šola prek aktivnih metod dela in izkustvenega učenja spodbuja razmišljajoč pristop k poučevanju in nudi konkretna orodja za stalno izboljševanje didaktične prakse.
Ciljna skupina:
Visokošolski učitelji in učiteljice ter sodelavci in sodelavke
Cilji programa:
Udeleženci in udeleženke
- se seznanijo s kakovostnim izvajanjem različnih oblik in metod visokošolskega izobraževanja ter z merili njihovega izbiranja,
- spoznajo pomen in načine spodbujanja motivacije, pozornosti in aktivnejšega učenja študentov,
- pridobijo razmišljajoče stališče do visokošolske pedagoške prakse in pripravljenost za njeno stalno izboljševanje na osnovi zbiranja podatkov in mnenj o njeni učinkovitosti.
Termin in kraj izvedbe: 17.–19. 9. 2025 od 9.00 do 16.10, Filozofska fakulteta UL, Aškerčeva 2, Ljubljana
Obseg: 27 pedagoških ur
Cena: 545 evrov z DDV-jem
Rok za prijavo: 10. 9. 2025 oz. do zapolnitve mest
Prijavo oddate na povezavi.
Vsebina:
- komunikacija s študenti,
- oblike in metode visokošolskega izobraževanja,
- aktiviranje in motiviranje študentov,
- uvajanje študentov v učinkovite strategije (samostojnega) študija,
- preverjanje in ocenjevanje v visokošolskem študiju.
Izvajalka programa: doc. dr. Andreja Lavrič, uni. dipl. ped. in prof. soc., predavateljica pedagoške psihologije in visokošolske didaktike
Urnik:
|
Datum |
Čas |
Vsebina |
| Sreda, 17. 9. 2025 | 9.00–16.10 (8 pedagoških ur + 1 pedagoška ura individualne povratne informacije) |
Komunikacija s študenti Uspešna predavanja (zgradba učne ure) V študente usmerjeno poučevanje – interaktivno predavanje Mini učni nastopi |
| Četrtek, 18. 9. 2025 | 9.00–16.10 (8 pedagoških ur + 1 pedagoška ura individualne povratne informacije) |
Aktivne metode poučevanja Strategije samostojnega učenja, globinski in površinski stil Motivacija študentov Mini učni nastopi |
| Petek, 19. 9. 2025 | 9.00–16.10 (8 pedagoških ur + 1 pedagoška ura individualne povratne informacije) |
Taksonomija učnih ciljev Vprašanja študentom – povratna informacija Preverjanje in ocenjevanje Mini učni nastopi Profesionalni razvoj učiteljev in akcijski načrt izboljšav |
Obveznosti: Aktivno sodelovanje na srečanjih z 80% prisotnostjo in izvedba mini nastopa
Priporočena osnovna in dodatna literatura:
Osnovna literatura:
Cvetek, S (2021). Osnove visokošolske didaktike. Maribor: Akadem
Marentič Požarnik, B. in Lavrič A. (2011). Predavanja kot komunikacija. Ljubljana: CPI FF.
Dodatna literatura:
Marentič Požarnik, B., Lavrič, A. (2015). Kako se učijo učitelji: (video)povratna informacija kot spodbuda za učiteljev profesionalni razvoj. Vzgoja in izobraževanje, št. 1, let. XLVI, 7–15.
Marentič Požarnik, B., Lavrič, A. (2015). Fostering the quality of teaching and learning by developing the »neglected half« of university teachers' competencies. CEPS Journal, Vol. 5, N. 2.
Izobraževanje je namenjeno visokošolskim učiteljem in učiteljicam ter sodelavcem in sodelavkam, ki so nosilci/nosilke študijskih predmetov ali kot habilitirani sodelavci/sodelavke izvajajo pedagoški proces v okviru terciarnega izobraževanja.
Na izobraževanju bodo dobili vpogled v strokovne in formalne značilnosti načrtovanja visokošolskega izobraževanja, spoznali strukturo študijskih programov in učnih načrtov ter njihovo vlogo v procesu lastnega načrtovanja visokošolskega pouka. Podrobneje se bodo seznanili z načini neposredne priprave na visokošolski pouk (na ravni študijskega leta in na ravni didaktične enote).
Izobraževanje bo kot kombinacija predavanj, delavnic in diskusij potekalo v dveh ločenih delih, med katerima bodo imeli udeleženci in udeleženke čas za pripravo individualnega načrta izvedbe študijskega predmeta.
Naslednji termin izvedbe: sreda, 18. junij 2025, ob 15.00 (prvi del) in torek, 23. september 2025, ob 15.00 (drugi del)
Kraj izvedbe: Filozofska fakulteta UL, Aškerčeva 2, Ljubljana
Rok za prijavo: 12. junij 2025 oz. do zapolnitve mest
Cena: 165 evrov z DDV-jem
Obseg: 8 pedagoških ur (2 x 4 pedagoške ure)
Izvajalec: izr. prof. dr. Damijan Štefanc
Prijavo oddate na povezavi.
Delavnica je namenjena zaposlenim, ki se pri delu srečujejo s pisanjem in objavljanjem gradiva, za katera bi se želeli naučiti, ali so v skladu z veljavno pravopisno normo. Na delavnici boste osvežili in nadgradili znanje slovnice in pravopisa ter izvedeli, kako si lahko pri pisanju pomagate s spletnimi jezikovnimi orodji. Delavnica bo zajemala reševanje praktičnih nalog s primeri različnih avtentičnih besedil. S pregledovanjem besedil in reševanjem nalog bomo ugotavljali, katera področja pisnega sporočanja so domena pravopisa in katera pravopis presegajo. Predstavljena bosta smisel in vloga pravopisa in knjižnega jezika v javnem sporočanju, pripravljeno gradivo pa bodo dopolnili odgovori na postavljena pravopisna in jezikovna vprašanja.
Cilji:
- izboljšanje pisnega izražanja, saj je kakovostno pisno izražanje nujno za boljše poučevanje in sporazumevanje,
- zavedanje različnih sporazumevalnih okoliščin,
- prepoznavanje lastnega pisnega izražanja in odpravljanje njegovih motečih lastnosti,
- kakovostnejše izražanje in sporazumevanje tako v pisnem kot v govorjenem knjižnem jeziku.
Naslednji termin izvedbe: petek, 16. maj, 9.00–16.00
Kraj izvedbe: Filozofska fakulteta UL, Aškerčeva 2, Ljubljana
Rok za prijavo: 9. maj 2025 oz. do zapolnitve mest
Cena: 145 evrov z DDV-jem
Obseg: 8 pedagoških ur
Izvajalka: doc. dr. Saška Štumberger
Prijavo oddate na povezavi.
Glavni cilj tečaja je krepitev samozavesti govorcev in govork angleščine kot tujega jezika ter zavesti o pomenu uspešnega sporazumevanja, ki ga vse prevečkrat ovira pretirano obremenjevanje z napakami. To pa ne izključuje skrbi za čim pravilnejšo rabo jezika – dotaknili se bomo težav, ki so značilne za večino slovenskih govorcev in govork, udeleženci in udeleženke pa bodo prejeli tudi diskretno individualno povratno informacijo, katere napake delajo pogosto in kako jih lahko odpravijo.
Teme in dejavnosti:
- poročanje (o aktualnih političnih dogodkih, prebranem članku, dogajanju na konferenci itd.),
- izmenjava informacij (o dogajanju na sestanku kolektiva, najnovejših izsledkih na določenem raziskovalnem področju, o poklicnih načrtih, projektih ipd.),
- debata: priprava in izvedba izmenjave mnenj o kontroverznih temah s poudarkom na zmožnosti vključevanja in predstavljanja nasprotnih argumentov,
- igre vlog v določenem družbenem kontekstu (npr. sestanek kolektiva, pogovor o kočljivi temi s študenti/kolegi/v družinskem krogu),
- intervju (z ugledno znanstvenico, predstojnikom, kolegom, uveljavljenim piscem ipd.),
- spontan odziv na splošno temo,
- opis slike,
- pripovedovanje zgodb,
- vaje iz izgovarjave in intonacije v angleškem jeziku.
Udeleženci in udeleženke bodo hkrati razvijali svoj občutek za izbiro ustreznega registra (formalno/neformalno rabo jezika), bogatili svoj besedni zaklad in osvežili znanje angleške slovnice. Pri vseh zvrsteh ustnega sporočanja bomo pozorni tudi na etični vidik sporazumevanja in pomen spoštovanja sogovornika/sogovornice.
Naslednji termin izvedbe: sreda, 8.00–9.35, 19. 2.–9. 4. 2025
Rok za prijavo: 2. februar 2025 oz. do zapolnitve mest
Cena: 269 evrov z DDV-jem
Obseg: 16 pedagoških ur
Izvajalka: lekt. mag. Mojca Belak
Prijavo oddate na povezavi.
Znanstveno pisanje v angleščini: Kako objaviti raziskovalno delo v mednarodnih revijah
Dr. Collin Bjork (Massey University) in dr. Monika Kavalir (Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta)
Namen delavnice je priprava na objavljanje raziskovalnih spoznanj v mednarodnih znanstvenih revijah. Obravnavali bomo vse korake v procesu znanstvenega pisanja, vključno s pisanjem različnih delov znanstvenega članka, posebnimi značilnostmi pisanja v akademski angleščini ter postopki oddajanja in popravljanja člankov.
Naslednja izvedba: 21. november 2023, 13.00–19.45
Prijava: na povezavi