Predmet Likovna umetnost v srednješolskem izobraževanju na Hrvaškem – kurikularni pristop

Vabimo vas na predavanje v okviru programa Akademska mobilnost Univerze v Zagrebu, ki podpira mobilnost za poučevanje na visokošolskih ustanovah v tujini. Gostja bo dr. Jasmina Nestić s Filozofske fakultete v Zagrebu in osvetlila aktualno tematiko z naslovom Predmet Likovna umjetnost u srednjoškolskom obrazovnom sustavu u Hrvatskoj – kurikulumski pristup / Predmet Likovna umetnost v srednješolskem izobraževanju na Hrvaškem – kurikularni pristop

Predavanje bo v petek, 29. novembra 2024, ob 12.10, v predavalnici 102 Filozofske fakultete. Potekalo bo v hrvaškem jeziku. Sledil bo čas za vprašanja iz občinstva in neformalni pogovor. 

Povzetek predavanja: 

Likovna umetnost je bila kot učni predmet v hrvaških srednjih šolah uvedena leta 1960 na podlagi diahronega pristopa, ki je omogočal pregled in analizo umetniških del od paleolitika do sodobnosti. Čeprav je srednješolski izobraževalni sistem in s tem učni program likovne umetnosti v naslednjih desetletjih doživel več reform, se je ta pristop k vsebini predmeta še vedno ohranil. Do velike spremembe v hrvaških srednjih šolah (gimnazijah) je prišlo z zadnjo izobraževalno reformo, v okviru katere so bili leta 2019 oblikovani novi učni načrti, med njimi tudi tisti za likovno umetnost (Učni načrt za likovno kulturo v osnovnih šolah in likovno umetnost v gimnazijah v Republiki Hrvaški). V njem so opredeljena učna področja, cilji in izobraževalni izidi, predpisane vsebine so problemsko zastavljene skozi vsa štiri leta študija predmeta, učenci pa so postavljeni v samo središče učnega procesa. V predavanju bo na kratko predstavljena zgodovina predmeta Likovna umetnost, od njegove uvedbe do danes, poudarek pa bo na omenjenem veljavnem učnem načrtu. Izpostavljeni bodo tudi metodološki pristopi, ki se uporabljajo pri pouku likovnih umetnosti in pri delu s študenti v okviru poučevanja glavnih predmetov študija umetnostne zgodovine (pedagoška smer) na Filozofski fakulteti v Zagrebu. 

Kratka biografija predavateljice: 

Jasmina Nestić je izredna profesorica na Oddelku za umetnostno zgodovino Fakultete za humanistične in družbene vede v Zagrebu, kjer od leta 2008 poučuje več obveznih in izbirnih predmetov. Področja njenega strokovnega zanimanja so metodologija poučevanja umetnostne zgodovine, zgodovina poučevanja umetnostne zgodovine ter umetnost 17. in 18. stoletja. Doslej je sodelovala pri več znanstvenih projektih, trenutno je sodelavka pri projektu Reprezentacija, razvoj, izobraževanje, participacija ­– umetnost v družbi v 19.–21. stoletju (Hrvaška znanstvena fundacija, 2023–2027) in vodja enoletnega raziskovalnega projekta Umetniška dediščina v dobi digitalne reprodukcije – pristopi k raziskovanju, ohranjanju, predstavitvi in poučevanju (Fakulteta za humanistične in družbene vede, Zagreb, 2024). Od leta 2015 je članica komisije za pripravo državnega zaključnega izpita iz likovne umetnosti (Državni center za zunanjo evalvacijo izobraževanja) in članica izpitne komisije za strokovni izpit za učitelje likovne umetnosti (Agencija za izobraževanje in usposabljanje učiteljev, Zagreb).

Več o predavateljici

Več o aktualnem projektu

A qr code with black squaresDescription automatically generated           A qr code on a white backgroundDescription automatically generated

Dogodki

Oddelek za geografijo, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

Javno predavanje dr. Marka Krevsa pred izvolitvijo v naziv redni profesor

Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

Izmenjevalnico oblačil PRINESI // ODNESI

Oddelek za zgodovino, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

Predavanje Friederike Kind-Kovács: Kako raziskovati zgodovino otroštva otrok Budimpešte po prvi svetovni vojni

Oddelek za slavistiko, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

Gostujoča predavanja dr. Iváneka z Ostravske univerze

Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

Spletna predstavitev za tuje študente